WhatsApp korvaa tekstarit – 02 Taksi siirtyi modernimpaan asiakasviestintään

WhatsApp korvaa tekstarit – 02 Taksi siirtyi modernimpaan asiakasviestintään

23.5.2025

- WhatsApp tarjoaa uudenlaisen ja luontevan viestintäkokemuksen 02 Taksin asiakkaille, minkä lisäksi verifioitu yritysprofiili auttaa lisäämään luottamusta yritysten ja asiakkaiden välillä. WhatsApp on jo vakiinnuttanut paikkansa asiakasviestinnässä ympäri maailman, ja Suomessa yhä useammat yritykset vakuuttuvat kanavan tarjoamista eduista asiakasviestinnälle, sanoo LINK Mobilityn myynti- ja markkinointijohtaja Ilkka Vertanen.  

WhatsAppiin siirtyminen on loppuasiakkaan näkökulmasta turvallisempaa kuin viestintä perinteisten SMS-viestien välityksellä. Yrityksellä on WhatsAppissa verifioitu yritysprofiili, mikä lisää luottamusta viestin lähettäjään. LINK Mobilityn Ilkka Vertasen mukaan modernimpaan kanavaan siirtyminen on kuluttajan näkökulmasta hyödyllistä, ja tulevaisuudessa WhatsApp mahdollistaa rikkaamman sisällön, kuten kuvien lähettämisen ja vuorovaikutteisemman kommunikointitavan yrityksen ja asiakkaan välillä. 

WhatsAppin kautta asiakkaalle voidaan lähettää tilaukseen liittyviä tietoja, kuten vahvistusviestejä ja muita tärkeitä ilmoituksia. Viestit lähetetään 02 Taksin viralliselta yritysprofiililta, josta löytyy myös lisätietoa palvelusta. 

Uudistuksen myötä 02 Taksin lähettämät tekstiviestit on pääosin korvattu WhatsApp-viesteillä. Jos asiakkaalla ei ole käytössään WhatsAppia tai hän on estänyt viestien vastaanoton sovelluksen kautta, viestintä hoituu edelleen tutulla tavalla tekstiviestitse.