Kojamo on mukana Astetta alemmas -energiansäästökampanjassa
7.10.2022
Kojamo on mukana valtakunnallisessa Astetta alemmas -kampanjassa, jossa kannustetaan Lumo-kotien asukkaita tekemään nopeavaikutteisia, käytännön energiansäästötoimia.
Kojamo on optimoinut tekoälyllä asuntojemme sisälämpötilaa useita vuosia. Asukkaille tarjotaan myös energiansäästövinkkejä koko lämmityskauden ajan. Myös Kojamon omat toimitilat ovat mukana kampanjassa.
- Osallistumalla Astetta alemmas -kampanjaan Kojamo tavoittaa yli 50 000 Lumo-kodin asukasta, liiketoimintajohtaja Ville Raitio sanoo.
Raition mukaan Lumo-talojen sisälämpötiloja on optimoitu tekoälyratkaisuilla useita vuosia suuressa osassa kiinteistökantaa.
- Seuraamme asuntojen sisälämpötiloja reaaliaikaisesti. Asuntojen sisälämpötilan optimointi on tärkeää asukkaiden hyvinvoinnin ja asumiskustannusten näkökulmasta. Älyratkaisun avulla meillä on mahdollisuus ohjata Lumo-kotien sisälämpötilaa 0,1 °C:n tarkkuudella. Asumisen älyratkaisut ovat osa Vastuullisuusohjelmaamme parantaen asiakaskokemusta.
Venäjän hyökkäys Ukrainaan muutti Euroopan energiatilannetta. Energian saatavuudella ja hinnalla on vaikutusta jokaisen suomalaisen arkeen. Siksi Motiva, Energiavirasto, työ- ja elinkeinoministeriö, valtioneuvoston kanslia, ympäristöministeriö ja Sitra käynnistävät energiansäästökampanjan lokakuussa Energiansäästöviikolla. Astetta alemmas -kampanja kannustaa kaikkia suomalaisia säästämään energiaa. Tavoitteena on saavuttaa merkittävä energiansäästö. https://www.astettaalemmas.fi/
Uutiset
Energiamessut on kattava läpileikkaus alan muutokseen
Millennium-teknologiapalkinnon voittajan yleisöluento torstaina 31.10.
Valtakunnallista energiansäästöviikkoa vietetään 7.–13.10.2024
Taksisääntelyn valmistelu etenee: Säädöshanke käyntiin
Ruotsi kopioimassa Suomen veromallin, miten turvaamme kilpailuetumme?
Kempower tukee raskaan liikenteen sähköistämistä Ranskassa