Suomalaisyhtiö kehittää jalkapallojätin kanssa uuden ajan fanikokemusta

21.5.2021

Suomalainen teknologiayhtiö Reaktor aloittaa yhteistyön jalkapalloseura Liverpool FC:n kanssa virtuaalisen fanikokemuksen kehittämiseksi.

Reaktor rakentaa Liverpool FC:lle verkkopalvelua, joka tuo ainutlaatuisen fanikokemuksen kaikkien koteihin. Uuden verkkosivuston alta löytyy jatkossa kaikki joukkueeseen liittyvä pelilähetyksistä uutissisältöihin ja faniyhteisöstä verkkokauppaan.

- Kannattajamme ovat kaiken keskiössä, joten haluamme luoda yhtenäisen fanikokemuksen kaikille riippumatta siitä, ovatko he lähellä vai kaukana. Digitaaliseen läsnäoloon panostamisen ansiosta voimme tarjota faneillemme juuri sitä, mitä he haluavat – juuri silloin kuin he haluavat, Liverpool FC:n markkinointijohtaja Drew Crisp sanoo.

Designin, tarinankerronnan ja teknologian huippuosaamisesta ammentava Reaktor Creative on viime kuukaudet kiinnittänyt alan katseet Suomessa. Sen ensimmäisiä paikallisia kumppaneita ovat muun muassa Sinebrychoff ja Amnesty International. Amsterdamissa Creative on työskennellyt esimerkiksi urheilujätti Adidakselle, jonka digitaalisena kumppanina kerrytetty kokemus auttaa myös Liverpool FC:n kanssa.

- Liverpool FC:lle tehtävän projektin kokonaisvaltaisuus on esimerkki siitä, mitä voidaan saavuttaa, kun teknologia, sisältö ja luova brändien johtaminen kohtaavat. Syntyy uutta arvoa liiketoiminnalle ja brändille, mutta ennen kaikkea kymmenille miljoonille ihmisille, jotka rakastavat joukkuettaan. Teknologiatalojen laajeneminen luovalle alalle on maailmanlaajuinen ilmiö ja Reaktorilla on mielenkiintoinen paikka etsiä uutta, osana eturintamaa, Reaktor Creativen vastaava luova johtajaNiclas Kristiansson sanoo.

Liverpoolin kotiareena Anfield on tunnettu upeasta ilmapiiristään ja etenkin You´ll never walk alone -laulusta, joka raikuu stadionilla ennen jokaista peliä. Kuva: Liverpool FC