Uusi virtuaalianalyytikko tekee sadan tutkijan työt

2.10.2018

Adobe julkistaa uuden tekoälyyn perustuvan analyytikkopalvelun, joka löytää yrityksille merkityksellisiä tietoja datamassasta. 

Kollega, jolla on aina löydökset valmiina, joka ei koskaan pysähdy eikä lähde kotiin, kun päivä päättyy. Kuulostaa uskomattomalta, mutta Adobe Analyticsin uusi virtuaalianalyytikko tekee tästä totta. Yrityksiin virtaa nykyään valtavat määrät dataa muun muassa yritysten nettisivuilta ja mobiilisovelluksista, äänitunnistuksesta ja lisätystä todellisuudesta. Ihmisten työaika ei enää riitä kaiken tiedon läpikäymiseen.

Adobe julkistaa virtuaalianalyytikkopalvelun, uusimman innovaationsa alalla. Virtuaalianalyytikko perustuu Adoben tekoäly- ja koneoppimisteknologiaan Adobe Senseihin ja se tarjoaa yrityksille pääsyn täysin uusiin tietolähteisiin.

Adobe on testannut virtuaalianalyytikkoa jo pitkään, ja tekoälyyn perustuvan data-analyysin edut ovat selkeät. 

"Olemme käyttäneet virtuaalianalyytikkoa jo pitkään ja testanneet sitä aidolla asiakasdatalla vuosien ajan. Näin olemme varmistuneet, että se pystyy ratkomaan tosielämän ongelmia. Olemme silti vielä kehitystyön alussa. Eräs meitä testeissä auttanut globaali yrityskertoi virtuaalianalyytikon vastaavan sadan työntekijän tutkimustyötä”", sanoo Adobe Analyticsin tuotekehityksestä vastaava johtaja John Bates.

Adobe Analyticsin virtuaalianalyytikon avulla yritykset saavat tietoa, jota ne eivät edes tienneet tarvitsevansa. Virtuaalianalyytikko kerää ja tutkii yritykselle kertyvää dataa ja löytää jatkuvasti kiinnostavia malleja esimerkiksi asiakkaiden käyttäytymisessä tai myyntityöstä. Näin yritykset voivat ratkoa entuudestaan tuntemattomia ongelmia.

Yritykset saavat aina merkityksellisiä tuloksia. Virtuaalianalyytikko osaa ennakoida, eikä tuloksia tarvitse enää vertailla manuaalisesti. Palvelu osaa vastata kyselyihin ja hakuihin heti.